Weeshuis & ontmoeting buren - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van paulenmarijkeinsrilanka - WaarBenJij.nu Weeshuis & ontmoeting buren - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van paulenmarijkeinsrilanka - WaarBenJij.nu

Weeshuis & ontmoeting buren

07 Maart 2020 | Sri Lanka, Colombo

Bêste Volgers,

We hebben heel goed geslapen. (zou het komen door de massage?) Als eerst gingen we naar het weeshuis. We wilde natuurlijk met onze eigen ogen de documenten inzien. De zuster vroeg in eerste instantie why? Do you not believe me? Na een tijdje gesproken te hebben waarom ik dat graag zou willen kwam ze pas na een dik half uur weer terug met de map van Nederlândse adopties. Ze zocht mij op en er zaten wel 10 documenten van mij in, 4 nieuwe documenten die ik nog nooit eerder had gezien, toch maar goed dat we weer terug zijn gekomen. Samen hebben we foto's gemaakt van de nieuwe documenten, en tot onze verbazing is mijn moeder niet bevallen in het ragama zh zoals in mijn geboorteakte staat maar in het vrouwen ziekenhuis nabij colombo. Nou werkelijk?? Wat wordt er in gesjoemeld.... Helaas dit weekend en Maandag het zh gesloten ivm volle maan (1x pmnd een vrije dag) Dinsdag naar het vrouwenziekenhuis, want er staat een patiënt nummer bij :) hoop dat ze daar een heel ander adres hébben, ik ben gelukkig wel van 8 juli en woog bij de geboorte maar 2500 gram. Dat is nu wel anders! :) ik was natuurlijk harstikke blij dat ik met eigen ogen de documenten heb ingezien. Die hebben we maar weer in de pocket! We hebben de zuster vriendelijk bedankt voor haar medewerking. We kregen een zegen mee en ze zei tegen Marijke dat ze voor onze kinderen zou bidden.

Op naar de buren die zeiden meer informatie te hebben.

Na een aantal kilometers te hebben gereden kwamen we daar aan. We werden hartelijk ontvangen en siri ging in gesprek met het echtpaar. Ik ga jullie gelijk maar vertellen dat wij het amper snappen en om dit over te brengen is waarschijnlijk ook niet te snappen... Sorry alvast :) we troffen een gezin aan vader moeder dochter en zoon en kleinkind. Zij vertelden dat de buurman 58 was, en meggy of mery wel 3 kinderen had van 3 verschillende vaders of meer kinderen. In Paul zijn papieren staat dat de moeder bij het afstaan van hem 27 was, nu was ze volgens hen dan wel tegen de 50 als ze Paul had gekregen.... Dit konden we niet geloven.... Vrouw zei wel telkens tegen Paul 'you look like your mother'! Toen we vroegen of het een Tamilse vrouw was antwoordde ze nee een Singalese vrouw :( Paul is toch echt Tamil, en zijn moeder ook staat in de papieren, gevoel was slecht daar... De zoon wou ook met ons op de foto, en vroeg of we Facebook hadden, we hebben geantwoord nee, Twitter dan? Nee ook niet.... Zoon zat volgens Siri aan de drugs, ik heb niks gemerkt, Paul ook niet. We zijn meegenomen door de zoon naar het huis van de mogelijke half broer, die volgens hun geen goed woord over had voor mary zijn moeder, omdat ze er nooit was en met meerdere mannen een kind had. Aangekomen bij het huis was er iemand anders en die vertelde dat hij altijd aan het werk was en hij niet wist wanneer hij weer thuis kwam. Paul had sowieso een raar gevoel bij dit verhaal... Qua leeftijden enz kan het gewoonweg niet kloppen. Hierna zijn we vertrokken richting Aluthgama! Ons verblijf hier.

Siri vertelde later dat wij iets niet hadden gesnapt, blijkbaar was de vader in het gezin waar we waren ook van Mary, alleen is dit een groot geheim... Dit hadden de mensen van colombo nr 15 verteld... Jeetje.... Dus die oud man van rond de 60 ook mogelik een halfbroer... Nou werkelijk zonder dat hij dit weet... Nu was het helemaal klaar. Dit is het niet voor Paul.

Dinsdag starten we bij het vrouwen ziekenhuis misschien daar nog wat info, en anders stopt waarschijnlijk de zoektocht... 't is dan zoeken naar een naald in een hooiberg. Het is hier zo groot en enorm.... We hopen dat er in die gegevens een ander adres staat van zijn moeder, dit zou dan nog een kans hebben...

Paul en ik hebben beide geschreven, dit kunnen jullie denk ik wel zien. Voor nu bedankt voor alle support, appjes, fbtjes, etc.. Hartstikke mooi en lief van iedereen!!

Dikke Tuut fan ús fanút 't oergrieselijke hiete Sri Lanka :)

• 07 Maart 2020 - 15:09

Fokje:

Is een hele puzzle en nog niet echt wat wijzer geworden hoop dat jullie dinsdag meer geluk hebben ,geniet nog een beetje van het land ,is soms moeilijk om alles te achterhalen,hoop dat het jullie lukt ,groetjes

• 07 Maart 2020 - 15:34

Tiny:

Wat een gepuzzel zeg....idd een speld in de hooiberg.
    Honderden mappen op een stapel en daar zou dan wat tussen kunnen zitten asn informatie.
    Jammer genoeg alles niet zo geregeld als in Nederland.
    Maak er de komende 2 dagen maar wat leuks van.
    Er is zoveel te zien en te beleven.
    Liefs van ons

• 07 Maart 2020 - 16:53

Magda:

Wat een zoektocht...hoop dat jullie dinsdag meer succes hebben!! een lieve groet van ons allen

• 07 Maart 2020 - 17:24

Antje:

Ach dus paul zijn gevoel klopt wel, allemaal vage verhalen.. jammer hoor!
    Hopelijk dinsdag betere berichten.
    Lekker genieten❤ Wel even opletten of er ook een Antje rond loopt hè

• 07 Maart 2020 - 18:44

Janien:

❤️

• 07 Maart 2020 - 19:40

Akke Brouwer:

Wat sneu dat it net allegearre dúdlik is, wa wit komt der noch in hiele oare draai oan!

• 07 Maart 2020 - 20:25

Joke:

Poeh, valt niet mee zo te lezen. Wat een verwarring.
    Hopelijk krijgen jullie over een paar dagen meer duidelijkheid.
    Geniet nog van jullie reis!

Dikke tut

• 07 Maart 2020 - 20:49

Gellie :

Wat een verhaal weer, erg jammer dat het nog niet zoveel opgeleverd heeft. Als ik jullie verhalen lees is het net of ik een film volg. Ik hoop dat jullie dinsdag meer succes hebben intussen maar lekker genieten van het weekend. Groetjes van gellie

• 07 Maart 2020 - 22:38

Hannie:

Hoop dat er nog juiste info ontdekt wordt .
    Geniet intussen van al het mooie tijdens deze reis " leave berntsjes" .,❤
    Leafs fon my
    Hannie

• 10 Maart 2020 - 14:31

Jannie:

Zelfs daar is gesjoemel met de papieren dus, hopelijk vandaag weer een aanknopings punt.