Registratie kantoor, Ziekenhuis en Weeshuis - Reisverslag uit Ragama, Sri Lanka van paulenmarijkeinsrilanka - WaarBenJij.nu Registratie kantoor, Ziekenhuis en Weeshuis - Reisverslag uit Ragama, Sri Lanka van paulenmarijkeinsrilanka - WaarBenJij.nu

Registratie kantoor, Ziekenhuis en Weeshuis

04 Maart 2020 | Sri Lanka, Ragama

Goedeavond,

Het is hier nu 21.57,even een verslagje van vandaag.

Vanmorgen vroeg om 9.00 bij het registratie kantoor begonnen of Paul daar ook stond geregistreerd als 'geadopteerd' dit was kloppend, zoals het in het systeem stond was dit hetzelfde als wat Paul heeft aan info.

Hierna naar het ZH gegaan en hier gevraagd of wij in de papieren mochten kijken van 8 Juli 1986, hiervoor moesten wij naar de directeur om toestemming te gaan vragen, alles verliep vlot en konden al gauw naar de directeur deze hoorde het verhaal aan en gaf zijn handtekening voor toestemming. Weer terug naar het kantoor met de handtekening waar 3 lieve mensen ons hielpen te gaan zoeken in alle papieren. Helaas blijkt het dat precies de documenten van 1 t/m 26 Juli ontbreekt tussen alles van 1986, en Paul is van 8 juli. Helaas hier geen verdere info. Misschien had er anders meer gegevens geweest van de moeder geb datum ôf meer.

Hierna zijn wij naar het weeshuis gegaan waar wij een dik uur in de felle zon moesten wachten, poeh. Een mevrouw van het weeshuis hoorde het verhaal aan keek wat door de papieren en nam zijn naam en geb datum mee naar archief om te kijken of er nog wat info was. Zij kwam weer terug en gaf ons info die Paul ook al had, al met al geen info meer. Zij had de papieren niet mee om zelf in te kijken en vertelde Paul dat hij vast een hele lieve moeder had die heel veel van hem hield omdat zij hem een goeie plek heeft gegeven en dat we ook geen open wonden moesten open maken omdat zij misschien alweer een gezin heeft, en misschien een man die niet weet dat zij nog een zoon heeft omdat dat hier een schande is, als je eerder bent bevallen van een andere man. Vaak weten de nieuwe gezinsleden dit dus niet. Siri vond dit een beetje een heel raar verhaal, in eerste instantie vertelde ze dit heel erg lief maar achterna beschermde zij echt de moeder en het lijkt alsof ze wat achter houdt hmmm.. Morgen gaan we weer terug om dan ook met de Zuster te spreken die Paul heeft opgegroeid en wie weet.... Weet zij meer. Er is een adres in Colombo opgegeven door de moeder, wij gaan ook hier morgen naar toe. Dit lijkt ook niet op waarheid berust te zijn volgens Siri is het adres niet kloppend en bestaat huisnr niet maar we gaan kijken, wie weet!!

Wat betreft weeshuis wij kregen na het gesprek van vandaag nog een rondleiding van de zuster wat wij vooraf niet hadden verwacht ivm privacy. Het was pijnlijk om die kinderen daar zo te zien, ik kon zien dat ze goed werden verzorgd. Maar echt moeilijk om van dichtbij dit mee te maken. Paul kreeg gelijk een klein meisje van 1 jaar op de arm, en de vrouw vertelde zij gaan allemaal voor adoptie. Er was een kamer met zorgelijke kinderen ( gehandicapt of anders) een kamer met kinderen van 2 tot en met 5 jaar en een kamer van zo rond de 1/1,5 jaar. Zo ongeveer 10 in een kamer. Dit maakte wel indruk en we wilden ze allemaal wel meenemen naar huis. Dit was niet de plek waar Paul is opgegroeid, dit weeshuis is verhuisd paar straten verderop.

Na dit alles gingen we naar de vismarkt om eeen hele grote vis te kopen voor het avond eten, ik deed de deur open en rook 1 en al vis.... Ze hakten daar in de vis om, ik kreeg zelfs een stuk tegen mij aan hahha. Bah jakkes...

Hierna weer terug naar Aluthgama, echt een hele dag weg geweest..

19uur stond de vis klaar met overheerlijke sla, heerlijke saus en gepofte aardappelen. Echt waar je krijgt hier super lekker eten!!!

Welterusten voor straks, het is hier nu 22.26.

Groetjes fan uus!

• 04 Maart 2020 - 19:30

Hinke:

Oehh wot sil dot moeilijk west ha mei ol die berntsjes...der kest die niks bie fuorstelle.
    Ik hoop dat jim ergens wot info kreie kenne....succes

• 05 Maart 2020 - 18:14

Tkny:

In gedachten zie ik jullie reizen van hier naar daar en overal aankloppen. Veel succes met de zoektocht en doe sr Aroha de groetjes van ons.
    Dikke tut

• 05 Maart 2020 - 19:24

Jitske:

Jeetje wat zal dat een zware dag geweest zijn. Arme kindjes.Succes ik hoop dat jullie meer te weten komen!

• 05 Maart 2020 - 21:51

Gellie :

Gaat niet zo snel met de info dus, jammer. Dat zal best een moeilijk moment zijn geweest als je die kleintjes daar allemaal ziet heftig hoor. Niet vergeten om ook even te genieten, Succes met de zoektocht liefs van Gellie